18 هزار گردشگر نوروزی وارد کوثر شده‌اند
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار کوثر:
18 هزار گردشگر نوروزی وارد کوثر شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 18 هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد شهرستان با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی کوثر شدند.

خبرگزاری فارس: 18 هزار گردشگر نوروزی وارد کوثر شده‌اند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای این شهرستان اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر و گردشگر به شهرستان کوثر نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از فعالیت مناسب و دائمی ستاد تسهیلات سفرهای این شهرستان برای مهیا شدن تمام تسهیلات و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: آب گرم گیوی‌سویی که در پنج کیلومتری این شهر واقع شده مقصد بیشتر گردشگران بوده که مسافران سعی کردند از این مکان استفاده کنند.

رئیس‌ساداتی خاطر نشان کرد: این آب گرم در ارتفاع یک هزار و 720 متری از سطح دریا واقع شده و دارای 52 درجه دما و دو لیتر در ثانیه تأمین آب است که برای امراض پوستی، مفصلی، گرفتگی عضلات و برخی از بیماری‌های دیگر مفید و مؤثر است.

این مسئول با یادآوری این‌که با کمک بخش خصوصی مجتمع آب گرم گیوی در حال احداث است، اضافه کرد: این مجتمع در 44 هکتار فضا و شامل استخرهای جداگانه زنانه و مردانه با مدرن‌ترین امکانات در حال احداث است که انتظار می‌رود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر دیگر جاذبه‌های شهرستان کوثر را منطقه یخگان و داش‌حمامی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز مسافران و گردشگران با ورود خود سعی کردند از این حمام سنگی که در دامنه کوه به صورت غار تعبیه شده، بازدید کنند.

دمای آب در این حمام هر چند به 20 درجه نمی‌رسد اما علاقمندی گردشگران به استحمام در آن از نکات جالب است به طوری که آب این حمام از سه نقطه تأمین می‌شود که درجه حرارت‌های هر کدام با دیگری فرق می‌کند.

استحمام با این آب آن قدر پوست و موی انسان را نرم و لطیف می‌کند که با هیچ فرآورده‌های بهداشتی امروزی قابل مقایسه نیست.

 

30 هزار گردشگر وارد گرمی شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی نیز از ورود بیش از 30 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان خبر داد و گفت: گردشگران نوروزی گرمی از مناطق گردشگری نظیر روستای تنگ، داش‌دیبی، دهستان اینی و دریاچه گیلارلو بازدید می‌کنند.

مسعود ناقلی با یادآوری این‌که علاوه بر آمار ارایه شده شماری از گردشگران نیز بدون اقامت در گرمی به دیگر مناطق عزیمت می‌کنند، افزود: ورود خودروها با پلاک‌های مربوط به شهرهای دیگر به صورت گذری نیز در این شهرستان جالب توجه است و ما سعی کردیم از طریق ستاد استقبال از مسافران نوروزی راهنمایی‌های لازم را داشته باشیم.

اما از شهرستان مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد به رغم بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای نخستین سال جدید ورودی مسافران و گردشگران 30 درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 200 هزار نفر به مشگین سفر کردند و از مجموعه تاریخی شیخ حیدر، قلعه کهنه و قهقهه بازدید کردند.

محرم جعفری بیان کرد: با اجرای طرح سراسری آرامش بهاری در امامزاده‌های کشور مرقد شریف امامزاده سید سلیمان فخرآباد، سید ابراهیم لاهرود، سید جعفر انار و سید عمادالدین رضی میزبان بسیاری از گردشگران به ویژه زائران کشور آذربایجان بودند.





:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: